mandag 18. oktober 2010

Kiwi safari

Vi våknet opp på en regnfull dag i Wellington, men vi skal på Kiwi safari, men først måtte vi få i oss litt mat og drikke. Etter frokosten fant vi ut at det var to dagers safari så vi måtte sove i telt. Vi prøvde å late som at vi gledet oss for å ikke få et dårlig rykte over nordmenn, men det var ikke et tema for vi måtte pakke sekene våre og få kjøpt et telt til safarien på Wellingtin international innen 11.50 for da gikk bilen til safarien. Da vi hadde pakket sekkene gikk vi ut for å kjøpe et telt. Vi gikk forbi et bibliotek og der sto det at New Zealand har monarki og droningen heter Elisabeth den andre, språket er engelsk,Maorisk og New zealand tegnespråk, Men vi gikk rett forbi bibloteke og til sportsbutikken. Etter 10min gå tur var vi der i et rike for sports intresserte. Der var det tilbud på to mans telt 50% . Det telte tok vi å kjøpte og begynnte å gå mot hotelet. Når vi hadde kommet til Hotelet sto det litt av en fargerik gjeng. Da klokka hadde tikket på 11.50 gikk vi inn i bussen for å dra på kiwi safari

Etter en 2timers lang busstur skulle vi kjøre inn på en grus vei der det var klynger med
Kiwi fugl som vi tok bilde av.Kiwiene gikk sakte men sikert over veien i en samla flokk så vi kunne kjøre videre til leiren der vi skulle sove en natt. Leiren lå rett foran et stort tre med mye rare krypdyr oppi det store furu treet. Når vi hadde fått satt opp telte skulle vi gå en liten rute som førte oss opp på et lite fjell som guiden mente det var ganske mye kiwi fugler oppi fjellet. Det fjellet lå 207moh og som hadde et nabofjell. Vi skulle gå opp på  nabofjelletfjellet, men først skulle vi se etter Kiwi fugler. Vi så ingen fugler så vi gikk opp på nabofjellet som var 225moh. På nabofjellet var det litt flere Kiwi fugler og to nyfødt Kiwi fugler. Her er et bilde vi tok av Kiwi fuglen.

Etter en ganske lang tur i fjellet skulle vi gå til leiren for å spise litt mat. Vi fikk  tur mat som vi kokte opp
på bålet. Det var ikke en veldig spennende middag men det skulle bare vare i tre dager så vi overlever den tiden vi skulle være med på campen. Guiden så ut som en supormodell og det skulle ikke forundre meg om han var det, jeg tror Aurora ble litt forelska. Vi hadde ikke dratt for å se på søte jenter eller gutter men for og få sett noen kiwi fugler, så vi måtte få i oss litt mat så vi ikke gikk tommet for mat og drikke. Etter å sett oss litt rundt i området vi hadde leiren, men klokka ni var det spøkkelseshistorie tid da skulle guiden fortelle oss spøkelseshistorier rundt bålet. Da tiden var inne for å sette oss rundt bålet fikk vi pølser og marsmelows til å spise når han fortalte historiene sine. Etter at alle hadde kommet til bålet begynte han spøkelseshistorie.  Det var en gang en mann som hadde en kone, men etterhvert var han lei av konen så han gravde hun ned, og dagen etter fant han en ny dame som skulle spise middag i huset hans. Hun damen var så sta at hun ville ha menneske lever til mat, så han gikk for å grave opp damen å ta ut levern. Da han kom tilbake spiste de maten og gikk å la seg til å sove, men  mannen fikk ikke sove. Pluttselig hørte han en stemme som sa jeg er i gata din jeg er i hagen din jeg er i huset ditt jeg er på sovet rommet ditt jeg er i senga di bøøøøø å der hoppa alle i være og datt rett på rompa si, men vi ble ikke så redde men vi fikk litt liv i kroppen. Etter spøkelses historien sovnet vi i teltet.

Neste morgen regnet det veldig mye, så vi gikk inn til teltet til guiden. Han sa at det regnet så mye at det var ikke noe vits å dra på Kiwi safari for når det regner holder Kiwiene seg inni hulene sine. Guiden bestemte seg for at vi dro inn til byen Palmerston North for å skjekke værvarselen . I bilen lukktet det ånkli vondt vi hadde en liten mistanke om at guiden hadde fjerta,men det gikk bra fordi bilturen gikk veldig fort. Da vi hadde kommet i byen gikk vi for å se hvordan vær det var i avisene

HER ER EN AVIS VI LESTE.

Det sto bak i avisen at det skulle komme enda mere nedbør så vi bestemte oss for å spørre guiden om campen skulle fortsette men han mente at det kom for mye regn til at  campen skulle fortsette, så vi bestemte oss for å dra til Tailand.