fredag 10. desember 2010

Fotball

Da vi hadde gått litt i byen dro vi med tog til Montevideo. Der skulle vi se på Uruguay mot peru. Vi hadde kjøpt billeter på en kiosk i Colonia. Vi tok toget i 2timer før vi var i Montevideo. Da vi hadde kommet til montevideo gikk vi til stadionen.
Her er stadionen i Montevideo.

Uruguay

Da vi hadde spist måtte vi finne på noe å gjøre. Vi gikk på et engelsk bibilotek for å finne ut noe fakta.

Det er er bibiloteket vi leste litt på.

Vi måtte lese litt på spansk. Aurora kunne veldig mye spansk så vi fikk ganske mye fakta om Uruguay. Vi fant ut at vi kunne gå på en fotball kamp i Montevideo i  morgen for da spilte Peru mot Uruguay, men før det ville vi få noen minner fra Colonia.

Detter er koppen vi kjøpte

mandag 6. desember 2010

Tur til stranden!

Etter vi hadde pakket ut av baggene våre, gikk vi til stranden. Det var deilig å få bade i sjøen igjen.
Vi prøvde å ta bilde av stranden, men kameraet var tom for strøm. Da vi hadde vært på stranden en stund så vi på klokka, og klokka var 16.22. Vi tokket bad til før vi gik tilbake til rommet vårt. Klokka 17.00 gikk vi på resturante og spiste dette her:
Vi fikk ikke vite hva det het, men det er en Sør-Amerikansk spesialitet.

Litt fakta om Uruguay

Riksvåpenet,

kartet

og flagget.

Presidenten heter Tabaré Vázquez og ser ut som dette:

Colonia

Da vi hadde landet i Montevideo International airport tok vi bagasjen å gikk til Taxi stasjonen.
Her er kjøreruten fra Montevideo til Colonia

Det skulle ta 2timer 30min å kjøre fra Montevideo- Colonia  sa taxi sjåføren til oss. Han kunne heldigvis engelsk så vi kunne ta en liten prat med han. Han sa at Diego Forlan var oppvokst i en liten leilighet i Colonia å han var kansje der men hvis du så han kommer alle til å løpe etter han.

Uruguay

Vi hadde egentlig tenkt til å dra fra flyplassen i Abidjan , men vi kunne ikke det for det hadde vært voldsomme branner i byen.

HER ER BILDENE FRA BRANNENE I ABIDJAN
SAMMENSTØT: Mannskapet ombord på «Bourbon Peridot» har blitt landfaste i Elfenbenskysten på grunn av uroen i landet. Foto: Scanpix og Erik Sandal.

Vi tok flyet fra flyplassen i Yamoussoukro. Vi skulle fly med Expedia fra Yamoussokro -  Montevideo og så skulle vi ta taxi fra Montevideo til Colonia. Da vi hadde satt oss på flyet skulle vi fly til Rio De Janeiro for å fylle på med bensin.  Når vi hadde landet i Rio De Janeiro kunne vi ikke gå ut av flyet for det skulle knapt ta 10min å fylle bensin så vi fikk ikke se Corcovado statuen. Det var synn ,men nå skulle  vi til ferie paradiset i Uruguay Colonia.

Egypt- Elfenbenkysten

Da vi hadde vært på bibloteket gikk vi og pakket sakenen for nå skulle vi dra til Elfenbenkysten. Etter å ha pakket, men før vi skulle dra til Elfenbenkysten gikk vi til et biblotek får å finne ut hvor mye av befolkningen i Egypt er muslimer. Det sto at klimaet var tørt og 94% av befolkningen er Muslimer. Etter å ha vært på bibloteket dro vi til KairoAirport. Vi skulle ta fly fra Kairo til Yamoussoukro airport. Vi tok flyet fra Kairo  16.00 og skulle lande 20.00 På    Yamoussoukro airport. Da vi hadde landet tok vi bilde fra flyet

HER ER BILDE AV FLYPLASSEN I ELFENBENKYSTEN.

Da vi hadde hentet bagasjen tok vi en buss til hovedstaden (Yamoussouko). Vi måtte ta bussen i 20 min fra flyplassen til hovedstaden.

FLAGG
Fil:Flag of Cote d'Ivoire.svg

RIKSVÅPENET

Fil:Coat of Arms of Côte d'Ivoire.svg

KART

Vi skulle bo på et hotel som het Yamossoukro president hotel.

Hotelet var veldig fint innendørs, men ikke så fint utendørs.HER er oss foran hotelet